گروه خونیات را بگو تا سلامتات را بگویم:
شايد اين سوال مهم براي شما هم پيش آمده باشد كه چرا برخي افراد دستگاه ايمني و گوارش قويتري دارند و برخي ديگر نه؟ چرا برخي ميتوانند به راحتي گوشت يا شير را هضم كنند اما گروهي ديگر در هضم اين مواد غذايي دچار مشكل ميشوند؟ آيا ميدانستيد اين مشكلات تا حدي به گروه خوني شما وابسته است؟ افراد به دلايل گوناگون از هم متمايز ميشوند و يكي از اين تمايزها در گروه خوني آنهاست. به عنوان مثال فردي كه گروه خوني A+ دارد نميتواند از فردي كه گروه خوني B- دارد خون دريافت كند زيرا بدنش به شدت واكنش نشان ميدهد. در مورد مواد غذايي نيز همين مساله وجود دارد يعني برخي مواد غذايي كه بدن برخي افراد به خوبي ميپذيرد با دستگاه گوارش برخي ديگر سازگار نيست. هرچند دستگاه گوارش قدرت سازگاري بالايي دارد اما اگر بدانيد چه موادغذايي با بدن شما سازگارتر است نيازي نيست بيدليل دستگاه گوارش خود یا فرزندتان را خسته كنيد.
منبع : ایران استارز
امگا ۳ در چه خوراکی هایی وجود دارد؟
امگا ۳ به عنوان یکی از کلیدهای دست یابی به سلامتی شناخته میشود. اما این امگا ۳ به چه دردی میخورد؟
امگا ۳… از چند سال پیش، این کلمه مجله ها و بسته بندی برخی محصولات غذایی ما را به تصرف خود درآورده است.
بی فرهنگی هایی که برخی "زرنگی" می پندارند !!!
معنای واژه های "زرنگی" و "آدم زرنگ" می تواند از تعابیر مختلفی برخوردار باشد. گاهی اوقات "زرنگی" به ذکاوت و استعداد در انجام موفقیت آمیز کارها اطلاق میگردد و گاهی نیز به توانایی های ذهنی و جسمی. متاسفانه در اندیشه برخی از مردم به اشتباه این دو واژه به معنای زیر پا گذاشتن حقوق دیگران، رعایت نکردن قانون و نادیده گرفتن آداب اجتماعی در نظر گرفته می شود. در ادامه به 11 عملی که بعضی افراد از آن تعبیر به "زرنگی" میکنند اشاره می کنیم:
منبع : ایران استارز
هفته دوم مسابقات لیگ کشتی پهلوانی رده سنی نوجوانان با حضور تیم های خوزستان، کردستان، کرمانشاه و سیستان و بلوچستان در اهواز برگزار شد.
این مسابقات امروز صبح 91/4/19 در خانه کشتی شماره یک اهواز برگزار شد ابتدا تیم های خوزستان و کرمانشاه به مصاف هم رفتند که علارغم ارائه کشتی های زیبا از سوی ورزشکاران خوزستانی نتیجه 4 بر 1 به سود کرمانشاه به پایان رسید تنها برد خوزستان برابر کرمانشاه در وزن 55 کیلوگرم توسط علی بوستانی (شوشتر) به دست آمد.رقابت دیگر خوزستان برابر کردستان انجام گردید که نتیجه 3بر2 به سود کردستان به پایان رسید. برد های خوزستان برابر کردستان در وزن های 80و 100 کیلوگرم توسط مهدی گادیاری (بندرامام) و مسعود نوروز پور (مسجدسلیمان) به دست آمد.
ترکیب تیم خوزستان در دور دوم به شرح ذیل بود:
55 علی بوستانی (شوشتر)
62 مهران فلاحی (بندرامام)
70 احمدغلامی (اهواز)
80 مهدی گادیاری (بندرامام)
100 مسعود نوروز پور (مسجد سلیمان)
مربی: کورش شیرازی
سرپرست: حاج اصغر آرامی
ازدلایل شکست تیم نوجوانان خوزستان برابر رقیبان قدرتمند خود می توان به نداشتن اردو جهت آشنایی و تمرین کشتی گیران اشاره کرد. نوجوانان خوزستان همه آزادکار هستند و با کشتی پهلوانی که قوانین و لباس مخصوص دارد آشنایی کافی نداشتند
در حال حاضر تیم خوزستان در گروه خود پس از تیم های کردستان و کرمانشاه در رده سوم جای دارد.
گفتنی است لیگ کشتی پهلوانی کشور اولین دوره ای است که برگزار می شود و هفته اول آن در کردستان برگزار شد.
در گروه الف این مسابقات استانهای کردستان، کرمانشاه، خوزستان و سیستان و بلوچستان و در گروه ب استانهای تهران، گیلان، گلستان و فارس حضور دارند.
در برابر تمام دخترانی که بعضا در جوامع سنتی در خانه ها حبس می شدند تا زمانیکه خواستگاری آنها را بپسندد و بختشان باز شود، امروز دخترانی داریم که از ابتدای عصر تا آخرشب در خیابانها، رستورانها و پارکها و … دوش به دوش دوستان خود سبکسرانه می گردند و تفریح می کنند و حقوق از دست رفته ی مادر بزرگها را احیا می کنند!
اوباش و اراذل از جنس لطیف
امروزه دود قلیان این خواهران اراذل و اوباش کمتر از دود قلیان برادران لات سبیل در رفته نیست. دعوا طلبی، خشونت و قساوت قلبی ایشان هم وقتی پایش بیفتد حیرت انگیز است و …
اما عجیب است که با اینهمه آزادی که دارند هیچ گاه به اندازه یک دختر روستایی که در سنین پایین، طبق رسم و سنت جامعه خود ازدواج می کند و سرگرم بچه داری و خانه داری می شود، خوشبخت و آرام نیستند.خنده های بلند و چهره غرق به آرایش و تیپهای عجیب و غریبشان دیگر آنقدرها فریبنده نیست که بتواند تشویش خاطر ،افسردگی و احساس بدبختی اینها را پنهان کند.
این اوباش و اراذل لطیف و عجیب الظاهر، از دنیای مردها، خشونت و بی پروایی در ابتذال را گرفته اند و از دنیای زنانه خودشان هم تنها طنازی و جلوه گری را حفظ کرده اند. در حقیقت نه نجابت، عاطفه و لطافتهای اخلاقی زنان را دارند که یک مرد را برای یک عمر نسبت به خود متعهد و دلسوز در نقش همسری نگه دارند و نه استغناء و قدرت مردها را دارند که به توجه، حمایت و رسیدگی جنس مخالف نیاز نداشته باشند. اینها هم از زنان کمترند و هم از مردها که همیشه سعی در رقابت با آنها را دارند عقب مانده اند.
بی بند و باری و ترویج بی حجابی هیچگاه به نفع زنان نبوده و نیست که بخواهیم به اسم آزادی و احیای حقوق زنان از آن دفاع کنیم یا در مقابل معترضین غربی انفعال نشان دهیم. آنها می خواهند طعم خواری و خفت زنان غربی را به ذائقه زن ایرانی هم بچشانند تا دیگر هیچ حرمتی برایش باقی نماند.
اغلب مردهایی که با این دسته از خواهران اوباش و اراذل وقت خود را به تفریح سپری می کنند، اگر (با وجود اینهمه بدبینی که از رفتار همین زنان نسبت به کل زنان پیدا کرده اند)حاضر شوند تن به ازدواج دهند دنبال زنی نجیب از طایفه ی زنان عفیف و دست نخورده اند. زیرا مردها بیشتر از آنکه شیفته طنازیهای زنانه باشند شیفته رقت قلب و لطافتهای اخلاقی زنانند که برایشان آرامش به ارمغان بیاورد و طعم خوش سرپرستی و دلسوزی و شفقت برای خانواده را به آنها بچشاند.
اما این دردسرها وقتی پیدا شد که برای احیای حقوق زنان، حمایتها و مراقبتها را کم کردیم و به جای سرمه کشیدن در چشمشان کورشان کردیم. مادرهایی که دخترانشان را اینگونه تربیت کردند به خیال خود آنها را برای آزاد بودن و رهایی از زیر ظلم مردان مجهز به قوای لازم می کنند حال آنکه هنرهای لازم برای شاد و خوشبخت زیستن را از آنها دریغ کردند و تنها از دنیای مردها بدبختی هایشان را به زندگی دختران خود اضافه کردند نه توانمندیها و استعدادهایشان را، چرا که این چیزها انتقال دادنی نبود.
ژان ژاک روسو می گوید: « اگر در زنان صفات مردان را پرورش دهیم و از خصایلی که مخصوص آنهاست صرف نظر کنیم، به طور وضوح به ضرر ایشان کار کرده ایم. خود این ظرفا خوب متوجه این مطلب شده اند، و به هیچ وجه فریب نمی خورند. هم می خواهند حقوق ما را غصب کنند و هم اینکه حقوق خود را از دست ندهند. ولی چون نمی توانند خصوصیاتی متناقض را یکجا جمع کنند از مقام خود تنزل می کنند و به مقام ما هم نمی رسند، و در نتیجه نصف ارزش خود را از دست می دهند. ای مادر روشن بین سعی نکن بر خلاف قانون طبیعت دختر خود را یک مرد شریف بار بیاوری بکوش تا دخترت یک زن شریف بشود و مطمئن باش که این هم به نفع اوست هم به نفع ما »(امیل، ص۳۳۶).
ای مادر روشن بین سعی نکن بر خلاف قانون طبیعت دختر خود را یک مرد شریف بار بیاوری بکوش تا دخترت یک زن شریف بشود و مطمئن باش که این هم به نفع اوست هم به نفع مردان.
البته و صد البته که بی سواد بودن، جاهل و نادان بار آمدن، ساده لوح و بی مهارت در روابط اجتماعی ماندن، و از این قبیل هنر نداشتن ها به بهانه عفت و حفظ ناموس و … مطلوب نیست و به همان اندازه که برای مردان عیب است برای زنان نیز عیب است. اما پیشرفت کردن در امور فرهنگی ، اجتماعی، … چه ربطی به ابتذال و آزادیهای ضد انسانی دارد؟
اوباش و اراذل از جنس لطیف
وقتی نمونه های بسیار زیادی از زنان تحصیلکرده ، خوشفکر، خلاق، تولید کننده و … داریم که با وجود شخصیت عالی علمی و کاری، بسیار هم عفیف و خانواده دار هستند چرا باز هم فریب اوباش و اراذلی که فقط دشمن اخلاق و تربیت هستند را بخوریم و بی بندوباریشان را آزادی بنامیم تا در اجرای قانون علیه اینها تردید داشته باشیم؟! بی بند و باری و ترویج بی حجابی هیچگاه به نفع زنان نبوده و نیست که بخواهیم به اسم آزادی و احیای حقوق زنان از آن دفاع کنیم یا در مقابل معترضین غربی انفعال نشان دهیم. آنها می خواهند طعم خواری و خفت زنان غربی را به ذائقه زن ایرانی هم بچشانند تا دیگر هیچ حرمتی برایش باقی نماند.
زنان سبکسر خیابانی شاید برخی لذتهای زودگذر را بیشتر از دیگران تجربه کرده باشند اما هیچگاه طعم احترام یک زن واقعی بودن را نچشیده اند. آنها نمی فهمند چرا مردها به احترام حضور یک زن عفیف اعمال و گفتار خود را بیشتر مورد مراعات و ملاحظه ی اخلاقی قرار می دهند . نمی دانند هر چه به این سبکسریها و لودگی ها بیشتر تن می دهند بیشتر سقوط می کنند.
منبع : ایران صفر